شروع وردپرس

به تناسب گونه طراحي وب سايتي كه مي خواهيد ، سيستم هاي مديريت محتواي مختلفي هستي داره اما وردپرس به دليل رايگان بودنش محبوب ترين اونهاست. وردپرس نرم افزاري Open Source يا منبع باز است كه در PHP تأليف شده و مي توانيد براي برپايي يك وب سايت، تارنگار يا برنامه هاي كاربردي استفاده كنيد. طرح هاي زيبا، خاصيت هاي قدرتمند و آزادي براي برپايي هر چيزي كه مي خوايد، وردپرس هم سررسيد هم رايگانه و هم راحت. %28 از دنياي وب از دسته تارنما هاي سرگرمي تا بزرگترين سايت هاي خبري آنلاين از وردپرس بهره‌گيري مي كنند. بيش از 60 ميليون تن وردپرس را برگزيدن كرده اند لغايت وب سايتشون پرماسيدن خونه رو بهشون القا كنه.
در سنه 2003 وردپرس با به كارگيري يك بيت كد با كاربراني كه تعدادشون كمتر از انگشت هاي بخش براي ميل به زيبايي و نشر سيستمي معماري شده شروع به كار كرد، متعلق به سررسيد به پس بزرگترين ابزار تارنگار نويسي ميزباني در جهان با پروا به اينكه در ميليون ها سايت بهره‌گيري مي شود و روزانه ده ها ميليون تن آن را مي بينند شد. وردپرس يك پروژه منبع مفتوح است به اين معني كه صدها تن در سراسر جهان روي آن شغل مي كنن ، وانگهي به اين معني كه شما مي توانيد از آن براي هر نوع سايتي و بدون پرداخت خرج مجوز طراحي سايت و تعدادي ساير از آزادي هاي مهم كاربرد كنيد. وردپرس به عنوان يك سيستم تارنگار نويسي پيش درآمد شده ، ولي امروزه به عنوان سيستم مديريت محتوايي كامل از طريق هزاران پلاگين و ويدجت و تم ها باره كاربرد پيمان گرفته است، وردپرس تنها به تخيل شما محدود ميشه.
براي دريافت فايل منبع WordPress به سايت https://wordpress.org يا  https://wordpress.com مراجعه كنيد و آخرين نسخه به روز شده رو دانلود كنيد و روي سيستم خودتون بارگذاري كنيد.

zoom اپليكيشني براي جمع هاي دوستانه

با وجود كرونا ويروس و پويش در خانه بمانيم، در اكثر كشورها بسياري از برنامه‌هاي كاري به تعليق در آمده و مختل شده است. چه بسا شما هم به دنبال راه‌حل جايگزيني براي برگزاري جلسات كاري يا يك دورهمي دوستانه باشيد. با هستي كرونا ويروس و پويش در خانه بمانيم، در اكثر كشورها بسياري از برنامه‌هاي كاري به تعليق در آمده و مختل شده است. «زوم» اپليكيشني است كه مي‌توانيد از برگزاري جلسات كاري گرفته لغايت يك دورهمي دوستانه براي تبريك تولد، روي آن حساب كنيد. تماس‌هاي ويديويي بيشتر اپليكيشن‌ها قابيلت برگزاري تماس‌هاي كنفرانسي را ندارند. به طور مثال ايمو و واتس‌آپ ۲ اپليكيشني هستند كه امكان تماس‌هاي تصويري يا ويديويي را دارند؛ ولي اين فقط مختص به دو تن است. «زوم» قابليت برگزاري چند تماس تصويري به چهره همزمان را دارد و اين نقطه قوتي است كه «ايرنا زندگي» مي‌خواهد  در پيوستگي اغلب توضيح دهد.  
 
تفاوت بين «زوم» و «اسكايپ» 
«اسكايپ» يگانه از نرم‌افزارهاي كمپاني مايكروسافت است. اين اپليكيشن قبل‌تر از «زوم» در دسترس قرار گرفت و بسياري با آن آشنايي كامل دارند. تفاوتي كه باعث شده است «زوم» موفقيت بيشتري كسب كند و ارزش سهام آن نسبت به ماه قبل نزديك ۲ برابر افزايش داشته باشد، كاركرد ساده و امكان به اشتراك قراردادن يا درونمايه با هر فرمتي است كه قبل از اين پيشه با «اسكايپ» كمي دشوار مي‌بود؛ زيرا هر فرمت بعضي فايل‌ها قابل انتشار نبود علاوه بر آن، روند كند و مختل شدن بعضي تماس‌ها، موجب نارضايتي كاربران از «اسكايپ» شد. «زوم» سرعت نسبتا بيشتر و پلت فرم ساده‌تري نسبت به «اسكايپ» دارد. پس شگفت نيست كه كاربران «زوم» را ترجيح داده‌اند و ارزش سهام آن از نيمه ميليون دلار در ماه ژانويه، اكنون كه به ۱۱۸ ميليون دلار واصله است.
 
حريم خصوصي و امنيت در «زوم»
به گزارش سي‌ان‌ان، كابينه انگلستان براي برگزاري كفرانس‌هاي خويش از «زوم» كاربرد كرده است. همين خبر، تنها براي برجسته شدن اين اپليكيشن كافي بود؛ اما «زوم» حمايت‌هاي بسياري از ملت آمريكا و  اروپا را نيز به دست آورد. چه بسا اينطور به نظر برسد كه «زوم» بهترين برگزيدن براي اتمام كارهاي تيمي و كنفرانس‌هاي تصويري باشد؛ اما از جايي كه احتياط شرط عقل است، تا حد شدني از انتشار محتوايي كه در بر گيرنده اطلاعات مهم هستند پرهيز كنيد.
 
«زوم» حقوق حريم شخصي كاربران را تاييد و تضمين كرده است؛ ولي مي‌دانيم كه نه فقط «زوم» بلكه همه محتواهاي منتشر شده در فضاي مجازي شديدا كنترل مي‌شوند و اغلب زيان‌هايي غيرقابل جبراني به بار مي‌آورند. خودمان از حريم شخصي‌مان محافظت كنيم. سي‌ان‌ان درباره حفظ اطلاعات و حريم شخصي «زوم» گفت: «معلوم نيست چه تماس‌هايي ضبط و آرشيو مي‌شوند». با اين‌ حال سخنگوي كمپاني فرآوري كننده «زوم»، Teams platforms and Cisco's Webex، گفت: «ما هيچ يك از اطلاعات‌ كاربران را به كسي نمي‌دهيم».

منبع:  https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11050269.html

حالت تاريك به facebook هم رسيد

بر بنياد جديدترين خبر منتشر شده، حالت تاريك به فيسبوك لايت (Facebook Lite) زودتر از نسخه اصلي رسيده است.به گزارش باشگاه خبرنگاران، فيسبوك لايت (Facebook Lite)، نرم‌افزاري است كه قابليت‌هاي زياد مناسبي به كاربران خويش ارائه مي‌دهد. به تازگي خبر جديدي منتشر شده است كه بر اساس آن پيمان است يك قابليت كه فقط مي‌توان آن را در برنامه‌هاي تمام عيار پيدا كرد به اين نرم اسباب اضافه مي‌شود. اين قابليت حالت تاريك است كه به نسخه لايت فيسبوك اضافه مي‌شود. نكته شگفت اين‌جاست كه كاربران نسخه اصلي فيسبوك هنوز هم چشم براه رسيدن اين قابليت هستند.
 
اضافه شدن حالت تاريك به Facebook Lite 
به هر حال، اگر از Facebook Lite استفاده مي‌كنيد، كه تنها در مناطق خاصي در دسترس است، خوشحال مي‌شويد بدانيد كه يك گزينه جديد براي حالت تاريك به اين برنامه اضافه شده است. در پيوسته اسكرين شات محيط اين نرم‌افزار پس از فعال‌سازي حالت تاريك را نگريستن مي‌كنيد:
اخبار,اخبار تكنولوژي,فيس بوك 
نحوه فعال‌سازي حالت تاريك فيسبوك لايت
دكمه حالت تاريك جديد اين نرم‌افزار را مي‌توان در فهرست تنظيمات يافت، فلذا يافتن آن زياد راحت است. به سادگي مي‌توانيد با ضربه زدن به سمت راست، تم تاريك را پركار كنيد. نكته‌اي كه شدني است شما را كمي رنجانيدن كند اين است كه بعد از فعالسازي حالت تاريك، اين نرم‌افزار بايد به رنگ سياه دربيايد، اما خاكستري است. البته همين حالت تاريك خاكستري نيز مي‌تواند به كمتر شدن آسيب به چشمان كاربر كمك كند.
 شروع ثبت نام كلاسهاي كنكور 1400دسترسي به پزشك كارآزموده درهر موعد ومكان
تم تاريك فيسبوك لايت فراتر از برخي از بخش‌هاي برنامه رفته است پس بعد از پركار كردن آن، تمام زبانه‌ها و منو‌هاي برنامه به رنگ خاكستري تيره ظاهر مي‌شوند. از ماه ماضي گزارش‌هايي درباره تاريخ عرضه حالت تاريك Facebook Lite منتشر مي‌شد، اما به نظر مي‌رسد كه روند گسترده‌تري اخيرا براي انتشار آن نخست شده است؛ فلذا چشمداشت داشته باشيد اگر از قبل آن را نداريد خيلي زود ويژگي جديد را در تلفن خود نگريستن كنيد.

منبع:  https://www.beytoote.com/computer/technews/banews66927.html

ميز و صندلي تاشو

ميز و صندلي مسافرتي تاشو دو نفره
ميزهاي غذاخوري در انواع و اقسام سبك ها و ست ها در بازار موجود است و ميزهاي غذاخوري ديواري كه برخي از آنها هم به صورت تاشو هستند جاي كمي را اشغال مي كنند و مناسب خانه هاي هستند كه متراژ كمي دارد و تعداد نفرات آنها بسيار مختصر است.
ممكن است شما هم همانند خيلي از افراد انديشه كنيد كه ميز غذاخوري فقط مختص منزل هاي بزرگ و جادار است و كساني كه خانه هاي حقير دارند نمي توانند از ميز غذاخوري استفاده كنند. اما بايد بدانيد كه حتي خانه هاي بسيار حقير و پايين 50 متر هم مي توانند از ميز غذاخوري كاربرد كنند اما نه ميز غذاخوري هايي كه ست هاي 9 نفر يا هفت نفره هستند و زياد بزرگ هستند بلكه كساني كه در اين خانه ها ساكن هستند مي توانند از ميز غذاخوري هاي ديواري كه بعضي از آنها هم به چهره تاشو هست كاربرد كنند.
سرو غذا در طبيعت و در محيط هاي خارج از منزل دائم براي كساني كه بر روي زمين نميتوانند بنشينند، مشكلاتي به همراه داشته. وانگهي انتقال يك ميز ناهار خوري با صندلي هاي آن كاري غير ممكن است. از اين جهت استفاده از ميز و صندلي مسافرتي تاشو گزينه ي بسيار مناسبي است. صندلي ها در 4 رنگ و ميز در 2 رنگ مختلف توليد ميشود كه شما ميتوانيد با سليقه ي خويش آنها را با هم تركيب كرده و بهره‌گيري كنيد.
ميز مسافرتي: مقاومت، وزن و زيبايي سه فاكتوري است كه هنگام خريد يك ميز مي بايست به آن توجه كرد. استفاده از چوب نئوپان 16 ميلي متري، نوارهاي بعيد پي وي سي و روكش ضد خش، باعث شده هر سه فاكتور در ساخت ميز صندلي نماز تاشو رعايت شود. در بدنه ي فرآورده شاهد ميله هاي فلزي به قطر 2 سانتي متر با ضخامت 0.9 ميلي متر هستيم كه توسط پيچ هاي ثابت و جوش CO2 به يكديگر متصل شده اند. ضربه گيرهاي پلاستيكي جهت بازدارندگي از گزند رويت بدنه در انتهاي پايه هاي خم گذاشته شده است. ميز مسافرتي تاشو حائز 10 گيره در قسمت پشتي خويش ميباشد كه به كمك آنها ميتوان شيب ميز را به پنج حالت گوناگون تغير داد. شما ميتوانيد در هنگام خريد يكتا از دو رنگ قهوه اي صريح يا تيره را براي خود برگزينيد.صندلي مسافرتي: خاصيت هايي مثل جوش CO2 ،لوله هاي فلزي به قطر 18 با ضخامت 1.25 ميلي متر، درپوش هاي پلاستيكي ضربه راهبند و پايه هاي خم، تمامي ويژگي هايي هستند كه در ميز مسافرتي به پيشه برده شده بود. جنس نشيمنگاه صندلي مسافرتي تاشو از پلاستيك نشكن كاملا انعطاف پذير مي باشد و پايين فرآورده آهني از جنس خودرو بهره‌گيري شده است. شما ميتوانيد احد از پنج رنگ آبي، قرمز، قهوه اي و مشكي را به به اتفاق سه سنه گارانتي كمپاني اينتكس انتخاب نماييد. روش استفاده: آماده سازي ميز و صندلي مسافرتي تاشو دو نفره در مدت زمان اختصار سپريدن مي گيرد، پيش درآمد مصول را از حالت جمع شدگي خارج نماييد، اين كار را با باز كردن اركان سپريدن دهيد، ذيل تخته آن چند تخت پلاستيكي پيمان دارد كه پايه رها شده درون يك جفت از اين تخت ها پيمان مي گيرد، اين قطعات پلاستيكي براي تنظيم ارتفاع محصول تعبيه شده است، پس از راز پا شدن ميز نوبت حاضر كردن صندلي ها مي باشد كه همچون ميز بايستي پايه هاي آن ها را نيز مفتوح كنيد، دو پايه براي اين سازه به شغل رفته كه U شكل بوده و توسط پيچ و مهره به يكديگر متصل مي باشند، همينطور اين دو پايه ذيل تخته پلاستيكي صندلي تو يك گيره مستطيلي پيمان گرفته اند، با پايان حاضر سازي مي توانيد ميز و صندلي مسافرتي تاشو را در هر نقطه اي كه مي خواهد قرار دهيد، براي بازداري از ناپاك شدن كالا مي توانيد روي آن يك قطعه پارچه بكشيد، هرگز روي فرآورده ايستاده پيمان نگيريد چون مايه آفت رويت آن ها مي شود.راهنماي محصول

ميز و صندلي تاشو

ميز و صندلي مسافرتي تاشو دو نفره
ميزهاي غذاخوري در انواع و اقسام سبك ها و ست ها در بازار موجود است و ميزهاي غذاخوري ديواري كه برخي از آنها هم به صورت تاشو هستند جاي كمي را اشغال مي كنند و مناسب خانه هاي هستند كه متراژ كمي دارد و تعداد نفرات آنها بسيار مختصر است.
ممكن است شما هم همانند خيلي از افراد انديشه كنيد كه ميز غذاخوري فقط مختص منزل هاي بزرگ و جادار است و كساني كه خانه هاي حقير دارند نمي توانند از ميز غذاخوري استفاده كنند. اما بايد بدانيد كه حتي خانه هاي بسيار حقير و پايين 50 متر هم مي توانند از ميز غذاخوري كاربرد كنند اما نه ميز غذاخوري هايي كه ست هاي 9 نفر يا هفت نفره هستند و زياد بزرگ هستند بلكه كساني كه در اين خانه ها ساكن هستند مي توانند از ميز غذاخوري هاي ديواري كه بعضي از آنها هم به چهره تاشو هست كاربرد كنند.
سرو غذا در طبيعت و در محيط هاي خارج از منزل دائم براي كساني كه بر روي زمين نميتوانند بنشينند، مشكلاتي به همراه داشته. وانگهي انتقال يك ميز ناهار خوري با صندلي هاي آن كاري غير ممكن است. از اين جهت استفاده از ميز و صندلي مسافرتي تاشو گزينه ي بسيار مناسبي است. صندلي ها در 4 رنگ و ميز در 2 رنگ مختلف توليد ميشود كه شما ميتوانيد با سليقه ي خويش آنها را با هم تركيب كرده و بهره‌گيري كنيد.
ميز مسافرتي: مقاومت، وزن و زيبايي سه فاكتوري است كه هنگام خريد يك ميز مي بايست به آن توجه كرد. استفاده از چوب نئوپان 16 ميلي متري، نوارهاي بعيد پي وي سي و روكش ضد خش، باعث شده هر سه فاكتور در ساخت ميز صندلي نماز تاشو رعايت شود. در بدنه ي فرآورده شاهد ميله هاي فلزي به قطر 2 سانتي متر با ضخامت 0.9 ميلي متر هستيم كه توسط پيچ هاي ثابت و جوش CO2 به يكديگر متصل شده اند. ضربه گيرهاي پلاستيكي جهت بازدارندگي از گزند رويت بدنه در انتهاي پايه هاي خم گذاشته شده است. ميز مسافرتي تاشو حائز 10 گيره در قسمت پشتي خويش ميباشد كه به كمك آنها ميتوان شيب ميز را به پنج حالت گوناگون تغير داد. شما ميتوانيد در هنگام خريد يكتا از دو رنگ قهوه اي صريح يا تيره را براي خود برگزينيد.صندلي مسافرتي: خاصيت هايي مثل جوش CO2 ،لوله هاي فلزي به قطر 18 با ضخامت 1.25 ميلي متر، درپوش هاي پلاستيكي ضربه راهبند و پايه هاي خم، تمامي ويژگي هايي هستند كه در ميز مسافرتي به پيشه برده شده بود. جنس نشيمنگاه صندلي مسافرتي تاشو از پلاستيك نشكن كاملا انعطاف پذير مي باشد و پايين فرآورده آهني از جنس خودرو بهره‌گيري شده است. شما ميتوانيد احد از پنج رنگ آبي، قرمز، قهوه اي و مشكي را به به اتفاق سه سنه گارانتي كمپاني اينتكس انتخاب نماييد. روش استفاده: آماده سازي ميز و صندلي مسافرتي تاشو دو نفره در مدت زمان اختصار سپريدن مي گيرد، پيش درآمد مصول را از حالت جمع شدگي خارج نماييد، اين كار را با باز كردن اركان سپريدن دهيد، ذيل تخته آن چند تخت پلاستيكي پيمان دارد كه پايه رها شده درون يك جفت از اين تخت ها پيمان مي گيرد، اين قطعات پلاستيكي براي تنظيم ارتفاع محصول تعبيه شده است، پس از راز پا شدن ميز نوبت حاضر كردن صندلي ها مي باشد كه همچون ميز بايستي پايه هاي آن ها را نيز مفتوح كنيد، دو پايه براي اين سازه به شغل رفته كه U شكل بوده و توسط پيچ و مهره به يكديگر متصل مي باشند، همينطور اين دو پايه ذيل تخته پلاستيكي صندلي تو يك گيره مستطيلي پيمان گرفته اند، با پايان حاضر سازي مي توانيد ميز و صندلي مسافرتي تاشو را در هر نقطه اي كه مي خواهد قرار دهيد، براي بازداري از ناپاك شدن كالا مي توانيد روي آن يك قطعه پارچه بكشيد، هرگز روي فرآورده ايستاده پيمان نگيريد چون مايه آفت رويت آن ها مي شود.راهنماي محصول