zoom اپليكيشني براي جمع هاي دوستانه

با وجود كرونا ويروس و پويش در خانه بمانيم، در اكثر كشورها بسياري از برنامه‌هاي كاري به تعليق در آمده و مختل شده است. چه بسا شما هم به دنبال راه‌حل جايگزيني براي برگزاري جلسات كاري يا يك دورهمي دوستانه باشيد. با هستي كرونا ويروس و پويش در خانه بمانيم، در اكثر كشورها بسياري از برنامه‌هاي كاري به تعليق در آمده و مختل شده است. «زوم» اپليكيشني است كه مي‌توانيد از برگزاري جلسات كاري گرفته لغايت يك دورهمي دوستانه براي تبريك تولد، روي آن حساب كنيد. تماس‌هاي ويديويي بيشتر اپليكيشن‌ها قابيلت برگزاري تماس‌هاي كنفرانسي را ندارند. به طور مثال ايمو و واتس‌آپ ۲ اپليكيشني هستند كه امكان تماس‌هاي تصويري يا ويديويي را دارند؛ ولي اين فقط مختص به دو تن است. «زوم» قابليت برگزاري چند تماس تصويري به چهره همزمان را دارد و اين نقطه قوتي است كه «ايرنا زندگي» مي‌خواهد  در پيوستگي اغلب توضيح دهد.  
 
تفاوت بين «زوم» و «اسكايپ» 
«اسكايپ» يگانه از نرم‌افزارهاي كمپاني مايكروسافت است. اين اپليكيشن قبل‌تر از «زوم» در دسترس قرار گرفت و بسياري با آن آشنايي كامل دارند. تفاوتي كه باعث شده است «زوم» موفقيت بيشتري كسب كند و ارزش سهام آن نسبت به ماه قبل نزديك ۲ برابر افزايش داشته باشد، كاركرد ساده و امكان به اشتراك قراردادن يا درونمايه با هر فرمتي است كه قبل از اين پيشه با «اسكايپ» كمي دشوار مي‌بود؛ زيرا هر فرمت بعضي فايل‌ها قابل انتشار نبود علاوه بر آن، روند كند و مختل شدن بعضي تماس‌ها، موجب نارضايتي كاربران از «اسكايپ» شد. «زوم» سرعت نسبتا بيشتر و پلت فرم ساده‌تري نسبت به «اسكايپ» دارد. پس شگفت نيست كه كاربران «زوم» را ترجيح داده‌اند و ارزش سهام آن از نيمه ميليون دلار در ماه ژانويه، اكنون كه به ۱۱۸ ميليون دلار واصله است.
 
حريم خصوصي و امنيت در «زوم»
به گزارش سي‌ان‌ان، كابينه انگلستان براي برگزاري كفرانس‌هاي خويش از «زوم» كاربرد كرده است. همين خبر، تنها براي برجسته شدن اين اپليكيشن كافي بود؛ اما «زوم» حمايت‌هاي بسياري از ملت آمريكا و  اروپا را نيز به دست آورد. چه بسا اينطور به نظر برسد كه «زوم» بهترين برگزيدن براي اتمام كارهاي تيمي و كنفرانس‌هاي تصويري باشد؛ اما از جايي كه احتياط شرط عقل است، تا حد شدني از انتشار محتوايي كه در بر گيرنده اطلاعات مهم هستند پرهيز كنيد.
 
«زوم» حقوق حريم شخصي كاربران را تاييد و تضمين كرده است؛ ولي مي‌دانيم كه نه فقط «زوم» بلكه همه محتواهاي منتشر شده در فضاي مجازي شديدا كنترل مي‌شوند و اغلب زيان‌هايي غيرقابل جبراني به بار مي‌آورند. خودمان از حريم شخصي‌مان محافظت كنيم. سي‌ان‌ان درباره حفظ اطلاعات و حريم شخصي «زوم» گفت: «معلوم نيست چه تماس‌هايي ضبط و آرشيو مي‌شوند». با اين‌ حال سخنگوي كمپاني فرآوري كننده «زوم»، Teams platforms and Cisco's Webex، گفت: «ما هيچ يك از اطلاعات‌ كاربران را به كسي نمي‌دهيم».

منبع:  https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11050269.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.