هواوي كميته ارتباطات فدرال آمريكا را به دادگاه كشاند

در پي زورآزمايي‌هاي اخير هواوي و دولت آمريكا در رابطه با منع استفاده شركت‌هاي آمريكايي از تجهيزات اين كمپاني چيني، هواوي به دادگاه عالي آمريكا در رابطه با تصميمات اخير كميته ارتباطات فدارل (FCC) شكايت كرده است.

اين شكايت به اين دليل صورت گرفته است كه FCC، اپراتورهاي محلي و روستايي آمريكا را از استفاده از تجهيزات شبكه و راديويي هواوي منع كرده است. FCC اعلام كرده كه اين اپراتورها و ارائه‌دهندگان خدمات همراه نمي‌توانند از ۸.۵ ميليارد دلاري كه بايد صرف خريد تجهيزات كنند را به هواوي بپردازند تا از اين شركت تجهيزات شبكه دريافت كنند.

به همين دليل هواوي در دادگاه عالي ايالت نيو اورلئان آمريكا از FCC شكايت كرده و آن‌ها را محكوم به گرفتن تصميمات ناعادلانه كرده است. بر اساس اين شكايت، FCC بدون داشتن مشروعيت قانوني و با تخطي آشكار از قانون فدرال و پايمال كردن حق و حقوق قانوني اين كمپاني، اقدام به وضع قانون منع استفاده از تجهزيت راديويي اين كمپاني كرده است.

هواوي

 

يكي از سخنگويان اين شركت در اين رابطه مي‌گويد:

FCC مدعي شده كه هواوي يك تهديد امنيتي است. اما رئيس اين شركت (آجيت پاي) مدارك كافي در رابطه با ادعا خود، ارائه نكرده است. تنها اين كه ما در چين شروع به كار كرديم، نمي‌تواند دليل خوبي مبني بر اين كه ما يك تهديد امنيت سايبري هستيم، باشد.

با توجه به اين شكايت، انتظار مي‌رود كه FCC پاسخي در اين رابطه بدهد، ولي با اين حال اين كميته سكوت اختيار كرده است. البته اين اولين بار نيست كه غول چيني از اقدامت دولت آمريكا شكايت مي‌كند. در اصل اين سومين بار است كه پاي اين كمپاني و دولت دونالد ترامپ به دادگاه باز مي‌شود.

هواوي

 

اولين بار شكايت هواوي در رابطه با ممنوعيت كلي استفاده از تجهيزات اين كمپاني در آمريكا بود. دومين بار نيز از وزارت بازرگاني آمريكا شكايت كرده بود كه چرا تجهيزاتي را كه در سال ۲۰۱۷ خريداري كرده بودند را ضبط كرده‌اند.

به نظر مي‌رسد كه جنگ و دعواي بين دولت ترامپ و كمپاني چيني تمامي ندارد و مشكلاتي كه كمپاني‌هاي چيني مانند ZTE و هواوي با دولت آمريكا دارند، تا آينده‌اي نامعلوم ادامه داشته باشد.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/05/هواوي-و-كميته-ارتباطات-فدرال-آمريكا/