صفر تا صد توليد محتوا

اولين چيزي كه با شنيدن نام محتوا به ذهن خطور مي‌كند به شايستن زياد فرآوري درونمايه است. و نخستين عبارتي كه پس از شنيدن فرآوري محتوا در ذهن ما نقش مي‌بندد توليد درونمايه از نوع متن و نوشته است. آيا واقعاً همينگونه است و درونمايه صرفاً به فرآوري و توليد نيز صرفاً به محتواي متني ختم مي‌شود؟
در استجابت به سؤال نخست بايد گفت كه قطعا اينطور نيست و پيشنهاد مي‌كنيم پيش از مطالعه اين بخش، راندآپ بخش راهبرد درونمايه را ملاحظه بفرماييد و سپس اين مطلب را پيوستگي دهيد؛ زيرا شدني است به اين نتيجه برسيد كه در راهبرد محتواي شما نيازي به توليد توسط خودتان نيست و مي‌توانيد با برون‌سپاري، راهبرد خويش را پياده‌سازي كنيد. بعد توليد محتوا كل چيز نيست و حتي ممكن است در راهبرد درونمايه هستي نداشته باشد. اما اگر هستي داشت چه؟ اگر پيمان باشد خودتان توليد درونمايه كنيد چه؟ در پيوسته اين مطلب از نخست در رابطه با اهميت فرآوري محتوا، سپس انواع قالب‌ها و فرمت‌هايآژانس ديجيتال ماركتينگ آوش تكدرونمايه و در نهايت دستورالعملي براي توليد محتوا را خواهيد يافت. كه در فلوچارت روبرو اين مراحل به چهره خلاصه آورده شده‌است.

در نخست مطلب زير سوخت كافي را براي مطالعه و پيش‌روي در راه پرپيچ درونمايه در برگزيدن شما خواهد داد:
ضرورت توليد محتوا
حال كه به بايستگي فرآوري درونمايه پي برديم وقت دست‌به‌كار شدن است، ولي دست نگه داريد و بياييد قبل از طبخ آش توليد محتوا، مواد مورد دربايستن اين آش را بشناسيم و در قدم اول بياييد كمي اغلب از آشي كه پيمان است بپزيم بدانيم.

تغيير اسنپ فود در مسير رفع تمام نيازهاي روزمره

رسانه كليك – همه ما اسنپ‌فود را به عنوان سرويس سفارش آنلاين غذا مي‌شناسيم؛ اما اخيرا سرويس‌هاي جديدي به آن اضافه شده‌اند.

 

اگر اخيرا به اپليكيشن اسنپ فود سر زده باشيد، قطعا متوجه سرويس‌هاي جديدي كه اين شركت به خدمات خود اضافه كرده، شده‌ايد. اين شركت پيش از اين سفارش آنلاين از سوپرماركت‌ها را در منوي خود داشت؛ اما اكنون ميوه و سبزيجات، نان سنتي، محصولات پروتئيني و شيريني را به سرويس‌هاي خود اضافه كرده است.

اسنپ فود چگونه توانسته است اين سرويس‌ها را اضافه كند و از سرويس سفارش آنلاين غذا به سرويس سفارش آنلاين همه چيز تبديل شود؟

پاسخ در زيرساخت‌هايي است كه اسنپ فود در طي زمان ايجاد كرده است. اين شركت از زمان تاسيس خود تا به امروز توانست فرهنگ و زيرساخت‌هاي سفارش آنلاين غذا را در سرتاسر ايران توسعه دهد. اكنون هرجاي ايران كه باشيد، مي‌توانيد از رستوران‌هاي اطراف خود سفارش دهيد.

يكي ديگر از اين زيرساخت‌ها، سرويس دليوري اختصاصي اسنپ فود، موسوم به اسنپ اكسپرس است. با در اختيار داشتن سرويس دليوري، شما مي‌توانيد سفارش‌هاي مشتري را در كمتر از يك ساعت تحويل دهيد.

پس از جا افتادن سرويس رستوران، اسنپ فود به سراغ سوپرماركت‌ها رفت و جنبه‌هاي مختلف اين سرويس را آزمود. پس از آن سرويس شيريني نيز به منوي اين اپليكيشن اضافه شد. اين روند ادامه يافت و اسنپ فود در بازارهاي ديگر نيز پا گذاشت.

اسنپ فود اكنون جزو پلت فرم هاي Instant delivery محسوب مي شود و تفاوت آن با سرويس‌هاي مشابه در سه مورد مدت زمان تحويل، ارزش سبد خريد و تامين كننده است. از آن جا كه اسنپ فود به تامين نيازهاي روزانه و پرتكرار اختصاص دارد، سبد خريد مشتري كوچك‌تر است و سفارش‌ها نيز در كمتر از يك ساعت تحويل داده مي‌شود.

از آن جا كه اسنپ فود نوعي market place براي نيازهاي روزانه و پرتكرار است، تامين كننده فروشگاه‌هاي اطراف هر مشتري خواهد بود. اين نوع سرويس هم به نفع مشتري و هم به نفع فروشنده است؛ چرا كه علاوه بر راحتي مشتري، به رونق كسب‌وكارهاي محلي كمك مي‌كند.

در حال حاضر، سرويس‌هاي اسنپ فود شامل موارد زير مي‌شود:

فود: امكان سفارش آنلاين از رستوران‌ها و كافي‌شاپ‌ها است. اين سرويس با ۱۴۰۰۰ رستوران در كل ايران در دسترس بوده و روز به روز نيز در حال گسترش است.

سوپرماركت: براساس گزارش‌هاي منتشر شده، اين سرويس در تهران و ۸ شهر بزرگ ايران در دسترس است. در حال حاضر ۴۰۰ سوپرماركت در اسنپ فود فعال هستند.

نان سنتي: شايد يكي از جذاب‌ترين سرويس‌ها اسنپ فود، سفارش نان سنتي از نانوايي‌ها باشد. بدون نياز به ايستادن در صف، مي‌توانيد انواع نان سنتي مانند نان لواش، سنگك را از نانوايي‌هاي اطراف خود سفارش دهيد.

ميوه و سبزيجات: سفارش اين اقلام هم از طريق سوپرماركت‌ها و هم از طريق فروشگاه‌هاي ميوه و سبزي در تهران و ۴ شهر بزرگ ديگر فراهم شده است و به تدريج گسترش مي‌يابد.

پروتئين: فروشگاه‌هاي پروتئيني انواع گوشت نيز در اسنپ فود حضور دارند. اين دسته از فروشگاه‌ها نيز در تهران فعال شده و در ۴ شهر مشهد، شيراز، قم و اصفهان در حال گسترش هستند.

شيريني: در تهران و ۴ شهر بزرگ اصفهان، قم، مشهد و شيراز امكان سفارش آنلاين شيريني فراهم شده است. اين سرويس تا پايان سال، در ساير شهرها گسترش مي‌يابد.

سرويس‌هاي نان، ميوه، شيريني و پروتئين در تهران، اصفهان، مشهد، شيراز و قم توسعه يافته‌اند و تا پايان سال ۹۹ در ساير شهرهاي بزرگ نيز افتتاح خواهند شد.

منبع: 

https://click.ir/1399/02/16/%d8%aa%d8%ba%db%8c%db%8c%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d9%86%d9%be-%d9%81%d9%88%d8%af-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%b3%db%8c%d8%b1-%d8%b1%d9%81%d8%b9-%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%85-%d9%86%db%8c%d8%a7%d8%b2%d9%87%d8%a7%db%8c/

از چه پورتي بايد براي مانيتور 4K استفاده كرد؟

رسانه كليك – پورت هاي متعددي براي مانيتورهاي مختلف وجود دارد. در اين مطلب با توضيح مختصر انواع پورت ها نشان مي دهيم كه چه پورتي براي مانيتور 4K مناسب تر است.

 

اكثر مانيتورهاي 4K در قسمت پشتي خود پورت هاي متعددي نظير HDMI، DisplayPort، USB-C و Thunderbolt دارند كه اغلب كاربر را گيج مي كنند. در ادامه نحوه استفاده بهينه از اين پورت ها را به شما توضيح مي دهيم. 

پورت HDMI 2.1: پورت همه كاره براي مانيتور 4K

پورت HDMI رايج ترين واسط نمايشي در دنياي امروز است. از اين پورت براي اتصال تلويزيون به كنسول هاي بازي و پخش كننده هاي بلوري استفاده مي شود. جديدترين نسخه اين پورت با شماره 2.1 توسط سازندگان دستگاه ها به كار گرفته مي شود كه قادر به ارايه توان عملياتي 48 گيگابيت بر ثانيه است. اين توان بالا براي پياده سازي كيفيت تصويري 10K با نرخ 60 فريم بر ثانيه با رنگ كامل 10 بيتي كافي به نظر مي رسد. از جمله قابليت هاي مهم HDMI 2.1 مي توان به تحويل توان محدود، كاربرد به عنوان آداپتور اترنت (به وسيله كابل مناسب)، پشتيباني از FreeSync (براي گيمرها) و همينطور پشتيباني از توپولوژي Dasiy-chain اشاره كرد.

پورت DisplayPort: بهتر، سريع تر و قدرتمند تر

نسخه فعلي اين پورت با شماره 1.4 طرفداران بيشتري نسبت به كابل HDMI 2.0 دارد. اين پورت قادر به پشتيباني از رزولوشن 8K با نرخ 60 فريم بر ثانيه و رنگ واقعي 10 بيتي است، اما تنها در صورت فشرده سازي جريان نمايشي. كارايي غير فشرده DisplayPort با رزولوشن 4K، نرخ 60 فريم بر ثانيه و رنگ 8 بيتي مشابه با HDMI 2.0 است. نسخه جديد اين پورت يعني DisplayPort 2.0 به دليل ارايه توان عملياتي 80 گيگابيت بر ثانيه، برتري خود نسبت به HDMI 2.1 را ثابت مي كند. از مهم ترين مشخصه هاي DisplayPort مي توان به پشتيباني از FreeSync و اتصال Daisy-Chain اشاره كرد. اين پورت نمي تواند به عنوان آداپتور اترنت به كار رود، چون هدف اصلي آن برقراري اتصال بين كامپيوتر و مانيتور است.

ششششششششششششششششششششششششششششش

پورت USB-C: مناسب براي لپ تاپ

قابليت حمل سيگنال نمايشي روي USB-C به تكنولوژي به نام USB-C Alt Bolt بستگي دارد. اين قابليت در اصل همان DisplayPort از طريق پلاگ USB-C است. توان عملياتي و رزولوشن اين پورت به استاندارد DisplayPort مورد استفاده در آن بستگي دارد. پس مي توان گفت كه تمام جنبه هاي فني USB-C DIsplayPort انعكاسي از جنبه هاي فني پورت DisplayPort 1.4 هستند (البته در حال حاضر). با فشرده سازي جريان نمايشي، پورت USB-C مي تواند از سيگنال 4K با نرخ 60 فريم بر ثانيه و رنگ 8 بيتي پشتيباني كند. خروجي نمايشي USB-C Alt Mode قادر به پشتيباني از تحويل توان يا همان (PD) است. در صورت پشتيباني يك لپ تاپ از USB-PD كاربر مي تواند به وسيله يك كابل، دستگاه خود را شارژ كرده و از مانيتور خروجي بگيرد. با اين حال به نظر مي رسد كه اين پورت به راحتي نمي تواند قابليت اتصال Daisy-Chain را فراهم آورد.

پورت Thunderbolt: مناسب براي مك ها و اتصال Daisy-Chain

جديدترين نسخه تاندربولت 3 به لطف پهناي باند بيشتر، از مزاياي قابل ملاحظه اي نسبت به جديدترين استاندارد USB برخوردار است. تنها با استفاده از يك كابل تاندربولت 3 مي تواند دو نمايشگر 4K (با نرخ 60 فريم بر ثانيه)، يا يك نمايشگر 4K با نرخ (120 فريم بر ثانيه)، يا يك نمايشگر 5K با نرخ (60 فريم بر ثانيه) را به اجرا درآورد. اين پورت قابليت اتصال Daisy-Chain به نمايشگرها و دستگاه هاي ديگر را فراهم مي آورد. البته مانيتورهايي كه از فناوري تاندربولت پشتيباني مي كنند، بسيار گران تر از مانيتورهاي HDMI يا DisplayPort هستند. كابل هاي تاندربولت نيز هزينه بالايي دارند.

منبع: 

https://click.ir/1399/02/16/should-you-use-hdmi-displayport-usb-c-or-thunderbolt-for-a-4k-moni/

بازاريابي چيست؟ فهم آسانِ مفهومي پيچيده در ۳۰ دقيقه

واقعيت آن است كه بازاريابي و مديريت بازاريابي، دنياي ويژه خودش را دارد.  همين دنياي خاص و گسترده، بسياري را دچار سردرگمي مي‌كند. گويا  تعريف هركس از بازاريابي با ديگران متفاوت است.
در اين نوشتار هدف داريم به يگانه از مهيج‌ترين مباحث افتصادي-جامعه شناسانه در قرن ۲۱ بپردازيم و مفاهيم اوليه آن را مرور كنيم. در اين نوشتار شما متوجه خواهيد شد كه بازاريابي چيست؟ مفاهيم اوليه آن كدام‌اند؟ سير تكاملي شركت آوش تك بازاريابي چگونه است؟ چه عواملي مايه تغيير در بازاريابي مي‌شوند؟ طريق هاي بازاريابي چيست؟ و درنهايت جنبه‌هاي منفي بازاريابي كدام‌‌اند؟ شكل زير دياگرام مطالب مطرح‌شده در اين نوشتار را نشانه مي‌دهد.
فهرستي از بازاريابي چيست؟كليات و تعريف بازاريابيبراي آنكه يك فرد به بازارياب موفقي تبديل شود بايد با مفاهيم اوليه و اصول بازاريابي آشنايي داشته باشد. او بايد بداند بازاريابي چيست؟ در ضمن لازم است تعريف‌هاي تباه ارائه شده در گويه بازاريابي را تشخيص دهد و درك كند بازاريابي در چه مواردي مصداق دارد.
بازاريابي چيست؟به عقيده مي‌رسد فيليپ كاتلر (Philip Kotler) بهترين تعريف بازاريابي را ارائه ديتا است:
«فرايندي كه به‌وسيله آن شركت‌ها مشتري را درگير مي‌كنند و به ساخت روابط مستحكم با مشتري و ابداع ارزش براي او در مقابل كسب ارزش از او مي‌پردازند»
حدود پنجاه سنه پيش، پيتر دراكر (Peter Drucker)، گرد از بزرگ‌ترين انديشمندان مديريت در عالم كه بعضي او را والد مديريت نوين عالم مي‌دانند، مراحلي را براي تعريف بازاريابي يا ماركتينگ نوين ايجاد كرده است. او مي‌گويد:
«اگر بخواهيم از چيستي كسب‌وكار آگاه شويم، مجبور بايد از منظور شروع كنيم. فقط يك منظور ارزشمند براي كسب‌وكار قابل‌تصور است و آن خلق مشتري است. اين مشتري است كه چيستي يك كسب‌وكار را معين مي‌كند و اوست كه مايل به پرداخت پول براي كالا و خدمات شماست. كالا و خدماتي كه برآمده از دل طبيعت و حاصل تبديل منابع طبيعي به اجناس و ثروت است. آنچه يك كسب‌وكار توليد مي‌كند، چندان اهميتي ندارد و بعدها موفقيت كسب‌وكار تعيين‌كننده نيست؛ بلكه آنچه مشتري فكر مي‌كند، مي‌خرد و به‌عنوان “ارزش” در عقيده مي‌گيرد، تعيين‌كننده است. به همين سبب قصد كسب‌وكار، خلق مشتري است. يك كسب‌وكار، تنها و فقط دو كاركرد بازرگاني مهم دارد: بازاريابي و نوآوري»
قدرت جملات گفته‌شده در بالا را در عقيده بگيريد؛ يك كسب‌وكار براي مشتريان و با تبديل منابع طبيعي‌ يا انساني به پيشنهاد ارزشي حداكثري ساخته مي‌شود. برمبناي اين رويكرد، دراكر بازاريابي را فقط به يك دپارتمان يا تقسيم مشخصي از يك سازمان مربوط نمي‌داند، بلكه به نظر او ماركتينگ بايد همه سازمان را  در‌برگيرد؛ يعني تك‌تك كاركنان يك سازمان، بازاريابان آن سازمان به آمار مي‌روند. دراكر مي‌گويد: «بازاريابي آن‌قدر پايه‌اي است كه نمي‌توان آن را  يك كاركرد مجزا دانست.» بي‌شك فرزانش كسب‌وكار پيتر دراكر  زياد جلوتر از سررسيد خودش بود.

نمايشگر وان پلاس 8 پرو نيز مشكلي مشابه با گلكسي اس 20 اولترا دارد

چندي پيش خبري منتشر شد كه برخي از كاربران گوشي سامسونگ گلكسي اس ۲۰ اوترا مجهز به تراشه اكسينوس ۹۹۰ با مشكلي عجيب در نمايشگر مواجه شده‌اند. اين ايراد باعث مي‌شود كه سايه‌اي سبزرنگ روي نمايشگر ظاهر شود و كيفيت خروجي تصاوير را تا حد قابل توجهي كاهش دهد.

به گفته كاربران، اين مشكل براي گوشي هوشمندشان از زماني شروع شد كه به‌روزرساني مجهز به پك امنيتي ماه آوريل ۲۰۲۰ را نصب كردند. سامسونگ پس از دريافت گزارش‌ها سريعا اقدام به توسعه به‌روزرساني جديدي براي رفع مشكل صفحه نمايشگر كرد و گويا اين به‌روزرساني هم‌اكنون در اختيار دارندگان گلكسي اس ۲۰ اولترا قرار گرفته است.

حال به‌نظر مي‌رسد مشكل ظاهر شدن سايه‌اي سبزرنگ در نمايشگر براي كاربران وان پلاس ۸ پرو نيز پديد آمده است. به‌گفته كاربران زماني سايه سبزرنگ روي نمايشگر پديد مي‌آيد كه تنظيمات روي نرخ نوسازي ۱۲۰ هرتزي قرار گيرد و ميزان روشنايي نمايشگر نيز كاهش يابد.

با شروع انتقادات و ارسال گزارش‌ها به وان‌پلاس، مقامات اين شركت گفتند كه مشكل پيش‌آمده ممكن است به دليل تنظيمات نمايشگر AMOLED به وجود آيد و تأثيري روي كاربرد روزانه كاربران نخواهد داشت.

برخي از كاربران نيز گفته‌اند كه اگر قابليت DC Dimming فعال شود، مشكل مدنظر برطرف خواهد شد؛ اما با اعمال چنين تغييري احتمال بروز ايرادات بيشتري وجود دارد. ايرادات جديد كه Black Crush نام دارد باعث افت شديد كيفيت بخش‌هايي از تصاوير با رنگ‌هاي متمايل به تيره مي‌شود. درواقع ايراد جديد از بروز سايه سبز رنگ نيز آزاردهنده‌تر است.

مشكل در نمايشگر وان پلاس 8 پرو

نسخه استاندارد وان‌پلاس ۸ كه نمايشگري با نرخ نوسازي ۹۰ هرتزي دارد از اين مشكلات برخوردار نيست و گويا تنها نسخه پرو اين گوشي وان‌پلاس با چنين مشكلاتي دست‌وپنجه نرم مي‌كند. پس از ارسال گزارش‌هاي فراوان، مقامات وان‌پلاس بيانيه‌اي به شرح زير منتشر كردند:

وان‌پلاس به بازخوردهاي كاربران اهميت فراواني مي‌دهد و مصمم است كه بهترين تجربه از گوشي‌هاي هوشمند را به آن‌ها ارائه دهد. گروه مهندسان ما در حال بررسي گزارش‌ها هستند تا بهترين راه‌حل براي رفع مشكلات كاربران را ارائه دهند. ما به محض يافتن راه‌حل براي مشكلات پديد آمده با ارسال به‌روزرساني، آن‌ها را برطرف خواهيم كرد.

منبع:

https://www.zoomit.ir/2020/4/25/347853/oneplus-8-pro-display-green-tint/

تعداد دانلودهاي اپليكيشن گوگل استاديا از مرز يك ميليون گذشت

گوگل مدتي پيش سرويس استريم بازي ويژه‌اي با نام استيديا (Google Stadiaمعرفي كرد. استيديا را مي‌توان از اولين قدم‌هاي بزرگ براي دستيابي به آينده‌ي بازي‌هاي ويديويي از طريق سرويس‌هاي ابري دانست. استيديا با وعده‌هاي فراوان معرفي شد و كارشناسان معتقد بودند كه پتانسيلي بسيار زياد براي ديده‌شدن دارد، اما در زمان آغازبه‌كار آنچنان كه انتظار مي‌رفت موردتوجه طرفداران بازي‌هاي ويديويي قرار نگرفت و با مشكلات بسيار زيادي مواجه شد.

با همه‌ي اين‌ها گوگل در نظر دارد اين سرويس را به‌مرور زمان در ميان بازيكنان محبوب كند و از قرار معلوم عجله‌اي براي جذب خيل عظيم مخاطبان ندارد و طبق آخرين اخبار بازي، به‌نظر مي‌رسد كه اين شركت توانسته باشد تا به هدف خود برسد، زيرا اخيرا اعلام شده كه اپليكيشن گوگل استيديا موفقيت قابل توجهي به‌دست آورده است. 

براساس گزارش جديد خبرگزاري رويترز، شمار دانلودهاي اپليكيشن گوگل استيديا به بيش از يك ميليون بار رسيده است. ناگفته نماند مدتي پيش گوگل به منظور تشويق مردم به خانه‌نشيني در دوران شيوع ويروس كرونا، اعلام كرد كه به مدت دو ماه استفاده از سرويس گوگل استيديا پرو رايگان شده است. البته فراموش نكنيد كه امكان دانلود اين اپليكيشن بدون استفاده از سرويس استيديا وجود دارد. به‌عبارتي ديگر، اين ميزان از دانلود لزوما به‌معني استفاده يك ميليون نفر از سرويس استريم مبتني‌بر فضاي ابري گوگل نيست. با‌اين‌حال، اين اپليكيشن بدون استفاده از سرويس استيديا چندان كاربرد خاص و مستقلي ندارد. 

در كنار اين مورد، به‌نظر مي‌رسد گوگل در مورد معرفي برنامه‌هاي خود براي سرويس استيديا بسيار محافظه‌كارانه و آرام‌تر از گذشته برخورد مي‌كند. با‌اين‌حال، طبق گزارش‌ها پيشين، مي‌دانيم كه بازي‌هاي انحصاري زيادي براي اين سرويس در حال ساخت هستند كه انتظار مي‌رود تا روند جذب مخاطب اين سرويس را بهبود ببخشند. از طرف ديگر نيز رسيدن به مرز يك ميليون دانلود با اينكه كمي بيش از حد انتظار طول كشيد، اما در هر صورت نشان‌دهنده‌ي روند صعودي اين سرويس است و به احتمال زياد موفقيت اين سرويس ادامه‌دار باشد. 

منبع:

https://www.zoomit.ir/2020/4/25/347864/google-stadia-app-a-million-download/