۱۰ گوشي برتر ۲۰۲۰

سال ۲۰۲۰ براي بازار جهاني گوشي تلفن همراه با ثبت دست‌كم دو اتفاق بزرگ رو به پايان است. افزايش تقاضا در اين بازار باعث رشد ۴/ ۲ درصدي فروش تلفن همراه در سال جاري ميلادي شد. بخشي از اين رشد مديون تبديل دسته‌اي از اين گوشي‌ها به يك كامپيوتر قدرتمند است. ۱۰ گوشي برتر سال ۲۰۲۰ براساس مجموعه‌اي از مشخصات و ويژگي‌ها معرفي شده‌اند. سامسونگ گلكسي S۲۰ پلاس و S۲۰ در اين رده‌بندي، شماره يك را به خود اختصاص داده‌اند و بعد از آن آي‌فون ۱۲ ميني و آي‌فون ۱۲ در رديف دوم قرار دارند.

 

حدود يك ماه تا پايان سال ۲۰۲۰ باقي است؛ سالي كه به‌رغم تحولاتي چون شيوع كرونا، محصولات تكنولوژي متعددي در آن معرفي شد. براساس گزارش IDC فصل سوم سال ۲۰۲۰ براي توليد و فروش تلفن‌هاي همراه فراتر از پيش‌بيني‌ها بود و حالا پيش‌بيني مي‌شود طي روزهاي تعطيلات پاياني سال اين صنعت به رشد خود بازگردد. بر همين اساس پيش‌بيني مي‌شود امسال نسبت به سال قبل رشد فروش تلفن‌همراه در جهان به ۴/ ۲ درصد برسد و اين رشد در سال آينده يعني ۲۰۲۱ هم به ۴/ ۴ درصد رشد كند. به پيش‌بيني تحليلگران اين جهش بازار با توجه به بهبود زنجيره تامين محصولات موبايل و افزايش تقاضاي ناشي از ارائه نسل پنجم موبايل تقويت خواهد شد.  در سال ۲۰۲۰ شاهد معرفي برخي از بهترين و پيشرفته‌ترين تلفن‌هاي همراه هم بوديم. دستگاه‌هايي كه به لطف رشد تكنولوژي حالا به قدرتمندي يك كامپيوتر هم رسيده‌اند و قادر به پردازش‌هاي سنگين‌اند. در اين ميان قيمت اين محصولات هم به‌طرز باورنكردني در سال‌هاي اخير بالا رفته و مدل‌هاي پيشرفته آن به يكي از گران‌قيمت‌ترين محصولات تكنولوژي تبديل شده‌اند.

 

الا قيمت گوشي به حدود هزار دلار رسيده و در مواردي از آن هم بالاتر رفته است. همچنين اضافه شدن قابليت ۵G هم يكي از مهم‌ترين ترندهاي گوشي‌هاي امسال بود كه در كنار تلفن‌هاي تا شدني از نوآوري‌هاي اصلي بازار موبايل به حساب مي‌آيند. در ادامه نگاهي داريم به بهترين موبايل‌هايي كه در سال ۲۰۲۰ معرفي شده‌اند. تعدادي از اين گوشي‌ها پرچمداران برندهاي خود نيز هستند.

 

۱- سامسونگ گلكسي S۲۰ پلاس /  s۲۰

 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي, گوشي برتر ۲۰۲۰

 

صفحه نمايش: 7/ 6 اينچ 

رزولوشن: 3200 در 1440 

رم: 12 گيگابايت 

باتري :4500 ميلي‌آمپر

 عداد دوربين: 4

 

هر چند گوشي اس 20 كمي كوچك‌تر و كم‌قابليت‌تر است اما تقريبا از بسياري از جهات S20 پلاس و S20 با هم شبيه‌اند. سامسونگ قيمت پرچمدارش را نسبت به سال قبل افزايش داده است. اس 20 با قيمت 999 دلار و s20 پلاس با قيمت 1199 دلار جزو گوشي‌هاي گران‌قيمت بازارند. اين گوشي از شبكه 5G پشتيباني مي‌كند.

  

2 – آي‌فون 12 ميني /  آي‌فون 12

 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي, گوشي برتر ۲۰۲۰

وزن: 134 /  164 گرم

 صفحه نمايش: 5/ 4 و 1/ 6 اينچ

 رزولوشن: 1080  2340 /  1170  2532

 رم: 4 گيگابايت

 باتري: نامشخص

 تعداد دوربين: 2

 

اپل چهار مدل آي‌فون 12 را معرفي كرد كه تقريبا از بسياري جهات شبيه به هم هستند اما آي‌فون 12 و آي‌فون 12 ميني نسخه ارزان‌تر و كم‌قابليت‌تر نسبت به مدل پرو به شمار مي‌روند. دو مدل آي‌فون 12 ميني و آي‌فون 12 اما به جز سايز هيچ فرق ديگري با هم ندارند. يك صفحه نمايش باكيفيت و بهره‌گيري از پردازنده پرسرعت و دوربين بسيار خوب نقاط قوت اين موبايل است. قيمت ارزان‌ترين نسخه آي‌فون 12 از 799 دلار شروع مي‌شود كه نسبت به ارزان‌ترين نسخه پرو 200 دلار ارزان‌تر است.

 

3- گلگسي نوت 20 اولترا

 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي, گوشي برتر ۲۰۲۰

  وزن: 208 گرم 

صفحه نمايش: 9/ 6 اينچ

 رم: 12 گيگابايت

 باتري: 4500 ميلي آمپر

 تعداد دوربين: 5

 

اين گوشي را مي‌توان يكي از بهترين گوشي‌ها از نظر كيفيت دوربين دانست. تنها يكي از لنزهاي پشتي آن 100 مگاپيكسلي است كه براي يك گوشي موبايل فوق‌العاده است. با زوم اپتيكال 5 برابري و قلم اين گوشي براي كساني كه به نوت برداشتن يا كار كردن با قلم روي گوشي علاقه‌ دارند ايده‌ال است. قيمت اين گوشي از 999 دلار آغاز مي‌شود و براساس ظرفيت به 1449 دلار مي‌رسد.

 

4- آي‌فون 12 پرو /  آي‌فون 12 پرو مكس

 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي, گوشي برتر ۲۰۲۰

 

 وزن: 189 /  228 گرم

صفحه نمايش: 1/ 6 و 7/ 6 اينچ

 رم: 6 گيگابايت

 باتري: نامشخص

 تعداد دوربين: 4

 

نسخه حرفه‌اي از آي‌فون 12 داراي ظرفيت باتري بهتر و دوربين قدرتمندتري است و طبيعتا قيمت آن نيز گران‌تر است. اين دو نسخه درحال‌حاضر قدرتمندترين گوشي‌هاي اپل به‌شمار مي‌روند. 

 

5 – One Plus 8 Pro

 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي, گوشي برتر ۲۰۲۰

  وزن: 199 گرم

 رزولوشن: 3168  1440

 رم: 8/  12 گيگابايت

 باتري: 4510 ميلي آمپر

 تعداد دوربين: 5

 

يكي از بهترين گوشي‌هاي معرفي شده در سال 2020 كه تحليلگران مختلف به آن امتياز بالايي داده‌اند. وان پلاس حالا با بهترين گوشي‌هاي بازار از نظر كيفيت برابري مي‌كند هرچند به اندازه رقبايش در بازار شناخته‌شده نيست. يك صفحه نمايش فوق‌العاده با باتري قابل قبول و دوربين با كيفيت از اين گوشي يك محصول قدرتمند ساخته است.

  

6 – آي‌فون SE (نسخه 2020)

 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي, گوشي برتر ۲۰۲۰

  وزن: 148 گرم 

رزولوشن: 1134  750

 باتري: 1821 ميلي‌آمپر

 رم: 3 گيگابايت

 تعداد دوربين: 2 

 

ارزان‌ترين گوشي جديد اپل با قابليت‌هاي قابل قبول و مشخصاتي مشابه آي‌فون 11 كه براي جلب كاربراني است كه مي‌خواهند يك آي‌فون ارزان‌قيمت در اختيار داشته باشند. طبيعتا با قيمت 399 دلار نبايد انتظار ويژگي‌هاي حرفه‌اي از اين گوشي داشت اما با همين قيمت و اتصال به فروشگاه اپل استور اين گوشي عملا انتخاب مناسبي براي بسياري از افراد است. اين گوشي داراي يك صفحه نمايش 7/ 4 اينچي است. به‌رغم اينكه داراي دوربين‌هاي مدل‌هاي گران‌قيمت‌تر خود نيست اما كيفيت عكس‌هاي آن كاملا قابل قبول است

 

7- گوگل پيكسل 5

 

 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي, گوشي برتر ۲۰۲۰

  

 وزن: 151 گرم 

رزولوشن: 2340  1080

 رم: 8 گيگابايت 

باتري: 4 هزار ميلي‌آمپر

 تعداد دوربين: 3

 

گوشي‌هاي گوگل طي سال‌هاي اخير در سطح نسبتا بالايي از جدول پرچمدارها قرار داشته‌اند هرچند به قله نزديك نمي‌شده‌اند. گوگل پيكسل 5 نسخه بهبود يافته گوگل پيكسل 4 است. دوربين اين گوشي داراي يك سنسور 12 مگاپيكسلي است كه به لطف نرم‌افزار قدرتمند گوگل تصاوير بسيار خوبي عرضه مي‌كند. در اين دوربين همچنين يك لنز 16مگاپيكسلي اولترا وايد هم قرار داده شده است. قيمت اين گوشي 649 دلار است.

 

8 – شيائومي Mi 10 Pro

 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي, گوشي برتر ۲۰۲۰

 

 وزن: 208 گرم

 رم: 8 /  12 گيگابايت 

صفحه نمايش: 67/ 6 اينچ

 رزولوشن: 23401080 

تعداد دوربين: 5

 

برند شيائومي يكي از توليدكنندگان محصولات چيني است كه به ساخت محصولات با كيفيت ولي ارزان‌قيمت شهرت دارد، با اين حال اين موبايل شيائومي به‌رغم داشتن ويژگي‌هاي بسيار خوب هم قيمت بسياري از پرچمداران رقيبش است. با يك دوربين 108 مگاپيكسلي و باتري 4500 ميلي‌آمپري اين گوشي شيائومي يك گوشي بسيار قدرتمند است. قيمت اين گوشي 929 دلار است.

 

9 – هوآوي P40 Pro

 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي, گوشي برتر ۲۰۲۰

 

 وزن: 209 گرم 

رزولوشن: 26401200

 رم: 8 گيگابايت

 باتري: 4200 ميلي‌آمپر

 صفحه نمايش: 7/ 6 اينچ

 تعداد دوربين: 5

 

يكي از بهترين گوشي‌هاي سال 2020 قطعا اين گوشي است كه طبيعتا مهم‌ترين جذابيت آن‌را مي‌توان در دوربين 50 مگاپيكسلي آن دانست. هوآوي اين گوشي قدرتمند را در زمانه‌اي عرضه كرده كه تحريم‌هاي آمريكا اجازه نداد تا اين گوشي اندرويدي به گوگل سرويس متصل باشد به اين ترتيب امكان دانلود مستقيم برنامه‌ها از فروشگاه نرم‌افزار گوگل براي آن وجود ندارد اما طبيعتا به‌دليل داشتن سيستم‌عامل اندرويد قابليت نصب اپليكيشن‌ها از فروشگاه‌هاي اپليكيشن ديگر وجود دارد. هوآوي در اين گوشي تقريبا بهترين‌ قابليت‌ها را به‌كار گرفته است از صفحه نمايش با كيفيت تا پردازنده قدرتمند اين گوشي مجهز به نسل پنجم را در بين بهترين‌هاي سال 2020 قرار مي‌دهد.

  

10 - Oppo Find X2 Pro

 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي, گوشي برتر ۲۰۲۰

 

باتري: 4260 ميلي‌آمپري

 رم: 12 گيگابايت

 صفحه نمايش: 7/ 6 اينچ

 تعداد دوربين: 4

 

يك گوشي كمتر شناخته شده چيني براي عموم اما بسيار قدرتمند كه نقدهاي بسيار خوبي در سال 2020 به خود اختصاص داد. اين گوشي با قيمت بالاي هزار دلار جزو گران‌قيمت‌هاي بازار به حساب مي‌آيد با اين حال با دوربين 48 مگاپيكسلي و پشتيباني از شبكه 5G و باتري بزرگ عملا يك محصول ايده‌آل براي كساني است كه به موبايل با صفحه نمايش بزرگ و وزن نسبتا سنگين علاقه‌ دارند.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11065809.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.