تاريخچه‌ي كليد ويندوز كيبورد؛ از آغاز تا تبديل شدن به موفقيت تجاري

سال‌ها پيش مايكروسافت به كيبوردهاي خود يك كليد با لوگوي ويندوز اضافه كرد كه پس از مدتي با موفقيت زيادي روبه‌رو شد؛ اما تاريخچه‌ي آن چيست؟

اگر از سيستم‌عامل مايكروسافت در كامپيوتر خود استفاده مي‌كنيد، حتما كليد كوچكي با لوگوي ويندوز روي آن را ديده‌ايد. با كليك روي اين كليد منوي استارت باز مي‌شود و اگر آن را با ديگر كليدهاي كيبورد تركيب كنيد، ميانبرهاي كارآمدي در دسترس شما قرار مي‌گيرد. اما اين دكمه براي اولين ‌بار از كجا آمده است؟ چرا چنين دكمه‌‎اي با لوگوي ويندوز در كيبورد طراحي شده است؟ در اين مقاله به‌طور كامل تاريخچه و دلايل ساخت اين كليد را مطالعه مي‌كنيد.

تاريخچه كليد ويندوز

ممكن است اين‌طور به نظر برسد كه كليد ويندوز هميشه با ما بوده است؛ اما اين تفكر درست نيست. اولين ‌بار در سپتامبر ۱۹۹۴ در يكي از نسخه‌هاي كيبورد مايكروسافت، اين دكمه ظاهر شد. اين صفحه‌كليد ارگونوميك مانند نمونه‌ي ساخته‌شده توسط اپل قابل تنظيم بود؛ زيرا كيبورد استاندارد QWERTY را به دو نيمه تقسيم مي‌كرد. البته برخلاف صفحه‌كليد اپل، مايكروسافت براي كاهش خستگي مچ دست، هر نيمه را با زاويه ملايم طراحي كرده بود.

در اين مرحله مايكروسافت محصولات تحسين‌شده‌ي ديگري از جمله ماوس‌هاي جديد را در مرحله‌ي توليد داشت. زمان آن رسيده بود كه يك كيبورد جذاب، ماوس قدرتمند اين شركت را همراهي كند. در آن زمان يكي از طراحان ايده‌ي جالبي به سرش زد و گفت لوگوي مايكروسافت را به كيبورد اضافه كنند. اين طرح از سوي ديگران مورد قبول واقع شد و دو كليد ويندوز در سمت راست و چپ صفحه‌كليد اين شركت طراحي شدند.

https://www.zoomit.ir/hardware/365743-windows-key-history-success/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.