سازمان نظام صنفي رايانه‌اي براي حل مشكل كسب‌وكارها دبيرخانه بحران تشكيل داد

تقريبا بيش از يك ماه است كه ايران به طور رسمي درگير اپيدمي ويروس كرونا شده است. در حالي كه اين مقطع زماني اوج فعاليت‌هاي كاري شركت‌هاست، بنا به توصيه‌هاي ستاد بحران، بسياري از كسب‌و‌كارها به حالت نيمه‌تعطيل در آمده و نيروهاي كاري نيز دوركاري شده‌ و يا در خانه قرنطينه شده‌اند. در همين راستا سازمان نظام صنفي كشور اعلام كرده كه با تشكيل دبيرخانه بحران نسبت به وضعيت پيش آمده و مشكلات كسب‌وكارها در دوران كنوني رسيدگي خواهد كرد. اين خبر در حالي منتشر مي‌شود كه تعديل گسترده‌اي در برخي كسب‌وكارها رخ داده و برخي از آنها نظير چيليوري نيز صبح امروز اعلام توقف فعاليت نموده‌اند.

سازمان نصر با ذكر اين نكته كه سرعت رشد اين بحران و زمان نامشخص پايان يافتن آن باعث شده كه نگراني‌ها دو برابر بشود، به اين موضوع تاكيد كرده كه كسب‌وكارها جدا از اين مسائل درگير مشكلات اقتصادي نيز شده‌اند. در واقع به نظر مي‌رسد كه صدمات غيرقابل جبراني در راه اين كسب‌وكارها باشد و همانطور كه اين سازمان اعلام كرده  عمده‌ چالش‏ هاي كسب‌وكارها بعد از فروكش كردن شرايط اضطرار و بحران نمايان خواهند شد. چند مورد از اين چالش‌ها به شرح زير است:

1. زمان قراردادها و تعهدات مرتبط با تحويل پروژه‌ها؛
2. عدم ايفاي تعهدات مالي كارفرمايان بخش‌هاي دولتي و عمومي؛
3. اقساط سررسيد شده وام‌ها؛
4. تامين و پرداخت حقوق كاركنان در شرايط نيمه تعطيل بنگاه‌ها؛
5. سررسيد پرداخت‌هاي بيمه و ماليات و جريمه‌هاي تاخير آنها؛
6. نياز به مشمول شدن شرايط فعلي به عنوان «نمونه ‏اي از شرايط فورس ‏ماژور» در قراردادها

سازمان نظام صنفي كشور قصد دارد تا براي گردآوري درخواست‌ها و مطالبات اعضاي خود و با ياري گرفتن از تمام ظرفيت‏‌هاي ممكن و با همكاري با ساير تشكل‏‌هاي همكار، براي كاهش فشارها و رفع مشكلات كسب و كارهاي بخش فناوري اطلاعات و ارتباطات پس از گذار از شرايط بحران، بكوشد.

 

مواردي چون شناسايي ساير چالش‌هاي كسب‌وكارهاي حوزه، جمع‌آوري راهكارهاي پيشنهادي براي مواجهه با چالش‌هاي شناسايي شده، اعلام چالش‌ها و راهكارها با دولت و حاكميت و پيگيري اجراي اين راهكارها، به عنوان يك مطالبه عمومي صنفي، معرفي نماينده به ارگان‌هاي دولتي و حاكميتي براي حضور در كارگروه‌هاي تشكيل شده براي اجراي راهكارهاي پيشنهادي.از جمله كارهايي است كه اين ستاد قصد انجام دادن آنها را دارد.

سازمان نظام صنفي كشور از تمامي اعضاي خود خواسته كه دغدغه‏‌ها و مشكلات جاري و آينده خود را به آدرس info@irannsr.org ارسال تا پس از دسته‌بندي مشكلات و با توجه به ظرفيت‌ها، پيگيري ‏هاي لازم با نهادهاي دولتي، حاكميتي و تصميم ‏ساز با هدف دستيابي به راهكارهايي براي رفع مشكلات اعلام شده انجام خواهد گرفت.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/03/16/%d8%b3%d8%a7%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d9%85-%d8%b5%d9%86%d9%81%db%8c-%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86%d9%87%e2%80%8c%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%ad%d9%84-%d9%85%d8%b4/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.