آمريكا مجوز موقت تجارت هواوي با شركت‌هاي اين كشور را براي چهارمين بار تمديد كرد

وزارت بازرگاني ايالات متحده آمريكا مجوز موقت عمومي هواوي را براي تجارت با شركت‌هاي مستقر در خاك آمريكا تمديد كرد. به موجب تمديد اين مجوز، هواوي مي‌تواند تا 15 مه (26 ارديبهشت) با شركت‌هاي آمريكايي رابطه تجاري داشته باشد. اين چهارمين باري است كه دولت آمريكا مجوز عمومي تجارت هواوي در اين كشور را تاييد مي‌كند.

وزارت بازرگاني آمريكا در يك اطلاعيه مطبوعاتي از تمديد مجوز عمومي و البته موقت هواوي براي ايجاد روابط اقتصادي با شركت‌هاي مستقر در اين كشور خبر دارد و از شركت‌هاي فناوري و مخابراتي درخواست كرد تا تمامي روابط اقتصادي خود را قبل از لغو تمديد مجوز بعدي، با اين شركت ادامه دهند.

اين وزارتخانه هم‌چنين اعلام كرد كه كليه شركت‌هاي مربوط به اين مجوز بايد تا روز 25 مارس نظر خود را به دفتر امنيت و صنعت اداره بازرگاني ارايه كنند. وزارت بازرگاني در بيانيه تمديد مجوز هواوي اين مطلب را هم ذكر كرده است كه تمديد مجوز موقت، اين امكان را به شركت‌هاي آمريكايي مي‌دهد كه به جاي استفاده از تجهيزات، سرويس‌ها و نرم‌افزار‌هاي هواوي به دنبال ارايه راه‌حل‌هاي جايگزين آن‌ها باشند.

هواوي در ماه مه سال 2019 ميلادي در ليست تحريم‌هاي دولت ايالات متحده قرار گرفت. البته، اين شركت تا به امروز با شركت‌هاي آمريكايي به شرط نبود تهديد براي امنيت ملي همكاري مي‌كند. علاوه‌بر اين، هواوي از آن زمان تاكنون، فعاليت‌هاي محدودي را در بخش تجهيزات شبكه، سرويس‌هاي موبايل و تحقيقات سايبري در خاك آمريكا انجام مي‌دهد.

اپراتور‌هاي كوچك محلي در ايالات متحده آمريكا كه از تجهيزات هواوي استفاده مي‌كردند نيز از شركت‌هاي وابسته به هواوي به شمار مي‌روند. دولت آمريكا نيز به‌طور مصمم قصد كمك به اين اپراتور‌ها را دارد تا ارتباط خود را با اين شركت چيني قطع كنند. از جمله اين كمك‌ها مي‌توان به ارايه وام براي استفاده از تجهيزات جايگزين اشاره كرد.

منبع:

https://itresan.com/293775/%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D9%85%D8%AC%D9%88%D8%B2-%D9%85%D9%88%D9%82%D8%AA-%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%88%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA%e2%80%8c/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.