تمديد مهلت ترخيص خودرو هاي دپو شده ابلاغ شد

حدود ۱۳ هزار خودروي وارداتي از دو سال پيش در گمركات كشور دپو شده و به دلايلي مختلفي از جمله محدوديت‌هاي ثبت سفارش و ارزي مجوز ترخيص نيافتند. نيمه دوم سال گذشته هيات دولت مصوبه‌اي را تصويب كرد كه مطابق آن مهلت چهار ماهه‌اي براي ترخيص خودرو ها در نظر گرفته شد. اين فرصت در ارديبهشت‌ماه مجددا دو ماه تمديد شد. سرانجام در نيمه تيرماه و پايان مهلت تعيين شده در نهايت حدود ۷۰۰۰ دستگاه خودرو ترخيص شده و ۱۰۴۸ دستگاه ديگر با وجود دريافت پروانه گمركي به دليل پايان مهلت مذكور نتوانستند از گمرك خارج شوند.

با توجه به گفته هاي دبير انجمن واردكنندگان حتي با وجود ترخيص تمامي اين  ۸۰۴۸ دستگاه تقريبا ۳۰۰۰ دستگاه ديگر در گمرك باقي مانده اند.

مهدي دادفر در اين خصوص توضيح داد: «۱۰۴۸ خودرويي كه دستور ترخيص آن‌ها داده شد، مواردي هستند كه پروانه شده‌اند و بر اساس قوانين و مقررات گمركي بايد ترخيص آن‌ها صورت مي‌گرفت. نكته اساسي اين است كه از اين تعداد خودرو ۱۰۰۰ دستگاه مربوط به يكي از شركت‌هاي واردكننده و ۴۸ دستگاه متعلق به ۴ عدد كارت بازرگاني است. اگر بحث حل مشكل مردم مطرح است در اين حالت تنها مشكلات يك طيف خاص برطرف شده است.»

ترخيص خودرو

 

وي درباره خودروهاي محبوس در گمرك گفت: «همچنان خودروهايي از شركت‌هاي بورگوارد، رامك‌خودرو، رنو و ستاره ايران در گمرك مانده و اين واردكنندگان به مردم تعهد دارند. اين خودروها تفاوتي با ۱۰۴۸ دستگاه آزاد شده ندارند و تنها يك مرحله عقب‌تر هستند. تقريبا ۳۰۰۰ دستگاه ديگر در گمرك مانده و اگر بخواهيم به آمار تفكيك شده البته به صورت تقريبي اشاره كنيم تعداد ۱۵۰ دستگاه بورگوارد، ۸۰۰ دستگاه از شركت رامك‌خودرو، ۲۰۰ دستگاه از ستاره ايران و ۶۰۰ خودرو نيز از برند رنو در گمرك وجود دارد.»

وي در پايان اشاره كرد: «شركت‌هاي واردكننده به شدت در حال پيگيري براي ترخيص خودرو ها هستند اما پاسخي دريافت نمي‌كنند. تنها دليل ترخيص اين ۱۰۴۸ دستگاه خودرو نيز يك مرحله جلوتر بودن در مسائل مرتبط با گمرك اعلام مي‌شود. در صورت ترخيص ۳۰۰۰ دستگاه باقي‌مانده ظرف مدت ۱ ماه خودروها به دست مردم مي‌رسد.»

تمديد مهلت ترخيص خودروهاي دپو شده ابلاغ شد [به روز رساني]

علي وكيلي مديركل مركز واردات و امور مناطق آزاد و ويژه در بخشنامه‌اي به گمركات اجرايي، تصويب نامه هيأت وزيران در خصوص تمديد مهلت ترخيص خودروهاي موضوع بند 3 تصويب نامه در مورد ثبت سفارش براي واردات خودروهاي سواري دپو شده در گمركات را ابلاغ كرد.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/03/01/%d8%aa%d8%b1%d8%ae%db%8c%d8%b5-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%d9%be%d9%88%db%8c%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%da%af%d9%85%d8%b1%da%a9/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.